בן דהן: "להקים ועדה שתוכל להעביר רבני ערים מתפקידם"

    גואל ועקנין 2 Comment on בן דהן: "להקים ועדה שתוכל להעביר רבני ערים מתפקידם"
    8:26
    12.05.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווח: צה"ל נכנס הבוקר לג'אבליה; אזעקות בלילה בצפון ובדרום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מושב החורף של הכנסת החל אתמול ונראה כי יש המשך ישיר בינו ובין המושבים שקדמו לו בכל הקשור לחקיקה האנטי חרדית.

    נראה כי בנוסף לחוק הגיור שזוכה לגינויים לא רק מצידם של חברי הכנסת החרדים ועבר בועדת החוקה, דנה הכנסת היום בהצעת החוק של סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן להקמת ועדת בדיקה לרבני ערים שבעת הצורך אף תוכל להעביר מתפקידו רב עיר שלא מתפקד.

    במהלך הדיון אמר בן דהן כי החוק נועד להחזיר את אמון הציבור בעולם הרבנות וברבנים ואף טען כלפי חברי הכנסת החרדים שהגנו על אותם רבנים שלטענתו אינם עושים את תפקידם ובחלק מהמקרים אף מתגוררים הרחק מאוד מהעיר בה הם מכהנים. בן דהן אף אמר כי הוא יודע על רבנים שמקבלים קהל בבתיהן במקום להגיע למשרד וישנם כאלו שאף גובים אגרות מסויימות על שירותים אותם הם אמורים לתת.

    נאומו של סגן השר הופסק מספר פעמים בעקבות קריאות ביניים מצידה של האופוזיציה ובעיקר של ח"כ ניסים זאב מש"ס שביקש מהשר לדרוש מהרבנים לעבור ולגור במקום כהונתם לפני שמקימים ועדה מהסוג הזה אך בתגובה לדברים האשים בן דהן את ש"ס שהחזיקה במשרד הדתות בעשר השנים האחרונות ולטענתו לא דאגה לנושאים הללו ולא דאגה לכבודה של הרבנות.

    יצוין כי הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה ברוב גדול של 54 תומכים מול 11 מתנגדים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יראת ה' זה מה שאנחנו צריכים והרבה צניעות ואז לא יבואו עלינו גזרות כאלה

    2. 1

      הצעה נוספת. מה יותר חמור כשרב מועל בתפקידו הבסיסי כרב, או שרב לא מקיים את התקנה המינהלית לגור בעיר רבנותו ? ובכן יש להקים ועדה שתוכל לפטר רבנים שסרחו וגיירו בניגוד לעמדת הרבנות הראשית לישראל. או בניגוד לעמדת שני הרבנים הראשיים לישראל. או שסרחו בתחומים הלכתיים מובהקים אחרים. אם לא כן, לא יוכל בן דהן לטעון שהוא פועל לכבודה של ההלכה ו/או של הרבנות. אלא לכבודו של פופוליזם.